Lille SpøkElse som er redd for alt

av (forfatter) og Per Vie (illustratør).

Bokbyen 2014 Innbundet

Lille SpøkElse er et helt vanlig spøkelse. I hvert fall nesten. Hun bor i et stort og rart hus med mange kriker og kroker. Else er glad i deilig mat. Og å sykle rundt på den fine, gule trehjulssykkelen sin. Men hun har en liten hemmelighet: Else er redd for ganske mange ting. Når det regner, er hun redd for de rare dråpene. Og hun liker ikke insekter. Men hun forstår etter hvert at insektene er reddere for henne enn hun bør være redd for dem!

Instrumenter er forresten ganske skumle greier. Det synes Else. Og tenk hvor farlige skygger kan være! UHUUUUH! Nei, det er ikke greit å være et lite spøkelse som er litt nervøs for småskumle ting.

Lille SpøkElse som blir redd for alt er en bok med fire historier som passer til barn mellom 2 og 5 år som liker å bli lest for. Også barn mellom 6 og 8 vil ha stor glede av å lese boken og le av de morsomme illustrasjonene.
Og hvem vet
kanskje barna selv lager historier om Else og nye ting hun er redd for? Da vil vi gjerne høre fra dem!

Forfatter Morten Robert Gray har hatt det veldig moro sammen med lille SpøkElse og alt det rare hun er engstelig for. Han har allerede tenkt ut nye engstelige sider ved Else. Illustratør Per Vie har gitt vår lille bekymrede venninne et utseende og liv som vil få mange små munner til å trekke på smilet og fremkalle latteren.

Forlag Bokbyen

Utgivelsesår 2014