Lille pirat i full fart

av (forfatter), Sophie Schmid (illustratør) og Finn Valgermo (oversetter).

Fortellerforl. 2009 Innbundet

Lille Pirat har gledet seg til sitt første sjørøvertokt, men kaptein Trefot nekter å la ham få bli med. Han sier at han kun vil ha med barske og fryktløse menn. På veien hjem finner Lille Pirat en flaskepost, og i brevet står det hvor han kan finne et skattekart. Dermed drar Lille Pirat ut på sitt eget sjørøvertokt, og må manøvrere i farlig farvann, redde en ape fra haiene, og kjempe mot spøkelsesskip og den beryktede kaptein Snurreskjegg.

Lille pirat tusler slukøret hjemover. Han fikk ikke lov til å bli med den beryktede kaptein Trefot på sjørøvertokt. På veien finner han en flaskepost med et brev hvor det står hvor han kan finne en sjørøverskatt. Alene setter han seil mot store eventyr. Underveis plukker han opp et underlig mannskap, ei ape og en papegøye. Og det er akkurat deres hjelp han trenger når han blir grunnlurt av kaptein Snurreskjegg.

Forlag Fortellerforl.

Utgivelsesår 2009