Lexi og vennene går til aksjon

av (forfatter), Elin Finnseth Sæverås (oversetter) og Cecilie Jørstad (oppleser).

Kabb 2003 Kassett

Lexi og gjengen prøver å få kontakt med den nye jenta på skolen, men hun unngår dem hele tiden. En morgen møter Lexi Angela på toalettet, og det ser ut til at hun har tatt morgenstellet der. Jennifer får seg litt av en overraskelse da hun bestemmer seg for å følge etter Angela.

Angela er ny på skolen, og Lexi og gjengen prøver å få kontakt med henne. Det er omtrent umulig. Jenta ser alltid en annen vei, svarer med enstavelsesord og stikker av fra skolen så snart det ringer. Tidlig en morgen treffer Lexi henne på skolens toalett. Det ser ut som hun har tatt morgenstellet der. Dermed er nysgjerrigheten til Lexi og de andre vakt. Da Jennifer tar detektivminen og følger etter Angela, blir hun både overrasket og forferdet. Er situasjonen i den fine byen deres virkelig så ille? Er det virkelig noen som lever under slike dårlige forhold? Vennegjengen bestemmer seg for å gjøre noe. Med en oppover ørene forelsket Egg går de til aksjon.Syttende bok i LEXI-SERIEN for tenåringer.

Forlag Kabb

Utgivelsesår 2003