Levende vegg

ungdomsroman

bok 1 i trilogien om gutta på fotballaget Fart

Kapabel 2014 Innbundet

Fotballtalentet Kåre King (14) flytter fra London til Fana i Bergen og får tilbud om å bli keeper på guttelaget til Fart14. Han glir fort inn i fotball-miljøet på laget, og blir en nøkkelspiller i forkant av en viktig sluttspillturnering. Samtidig får han en rolle i en musikal som det lokale teaterlaget skal sette opp. Kåre står etter hvert over for flere vanskelige valg. Skal han satse på fotballen, eller er det en karriere innen musikk og musikal han egentlig drømmer om? Og er det Camilla eller Gabriel han er forelsket i?

Levende vegg tar opp flere aktuelle problemstillinger som dagens ungdom vil kjenne seg i gjen i, både på skolen, i det private og ikke minst i den digitale hverdagen der det ikke alltid er lett å skille mellom sannheter og løgner.

Thor Soltvedt (født 1955) har skrevet en rekke bøker for både barn, ungdom og voksne. Han debuterte i 1997 med ungdomsromanen Historien om Glenn Anton som han fikk Kulturdepartementets debutantpris for. I tillegg til yrkesskoleeleven Glenn Anton er HyPer en gjennomgangsfigur i flere bøker. Andre populære ungdomsbøker av Thor Soltvedt er Fotballfrelst fra 1999, og Aleksanderplass fra 2006.

Forlag Kapabel

Utgivelsesår 2014

Serie Fotballaget Fart (1)

Omtalt sted Bergen