Leve eller dø

av (forfatter) og Jørn Roeim (gjendikter).

Gyldendal 2006 Innbundet

Boken inneholder ti sanne beretninger om folk som har overlevd livstruende situasjoner. Fra haiangrep og brennende luftskip til eksploderende romskip og synkende ubåter. Hva er det som skiller liv fra død når en katastrofe inntreffer?

Når livet henger i en tynn, tynn tråd 10 sanne beretninger om folk som har overlevd ekstremt livstruende situasjoner. Fra haiangrep og brennende luftskip til eksploderende romskip og synkende ubåter. I denne boken kan du lese om folk som har stirret døden i øynene- og overlevd slik at de kunne fortelle om det. Hva er det som skiller liv fra død når en katastrofe inntreffer? La deg rive med av historiene som overgår de verste fantasier, og pust dypt ut når du er ferdig. Les om ubåten Squalus som sank på bunnen av Atlanderhavet, da verdens største luftskip ble omspunnet av flammer, da flypioneren Antoine de Saint-Exupéry fløy seg vill i Sahara, da et filmteam havarerte inni en vulkan. Hvordan i all verden kunne noen overleve noe slikt? Denne boken gir deg svarene.

Utgivelsesår 2006

ISBN13 9788205349896