Lev!

tankekraft mot kreft

Publicom 2006 Innbundet

Forfatteren fikk diagnosen uhelbredelig endetarmskreft i 2004. I denne boken beskriver han sine opplevelser og reaksjoner, fra de første tegnene til han fikk en diagnose, og veien videre derfra. Han forteller om møtet med helsevesenet, cellegiftkurer, forholdet til den nærmeste familien, venner og kolleger, og det å måtte innse at livet hans kanskje snart var over. Han ønsker at boken skal gi innsikt og hjelp til å utvikle strategier for å møte og mestre kreft, for pasienter, pårørende, helsepersonell og kolleger. Han vil også oppmuntre de berørte til å kjempe mot kreften med håp og tankekraft, og til å leve. Bakerst i boken er det en oversikt over forkortelser og tips om nettsteder. Har litteraturliste.

I september 2004 fikk jeg dødsdommen. Kreften hadde overtaket - mitt liv kom til å bli kortere enn jeg hadde tenkt. Jeg kunne valgt fortvilelsen. Jeg kunne gitt opp. Isteden valgte jeg å bruke min tankekraft. Tankekraft er noe alle har, men altfor få bruker. Tankekraften lærte meg å forstå hvordan jeg kan takle min sykdom. Tankekraften lærte meg hvilken fantastisk medisin optimisme og pågangsmot er. Da jeg fikk dødsdommen, var det én tanke som sto sterkere enn andre: Lev! Nesten alle kjenner noen som er rammet av kreft. Målet med denne boken er å gjøre livet bedre for alle berørte.

Forlag Publicom

Utgivelsesår 2006