Lev godt med type 2-diabetes - eller bli kvitt den!

av (forfatter), Inge Lindseth (forfatter), Kent Enström (illustratør) og Randy Glasbergen (illustratør).

Vett & viten 2010 Heftet

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp ebøker og lydbøker på EBOK.NO Kjøp boka hos ark.no

Denne boka er en praktisk tilnærming til livsstilsendring med konkrete råd når det gjelder mestring, kosthold og trening for personer som har fått konstatert type 2-diabetes, som har en prediabetes eller som vil være føre var. Har register.

Type 2-diabetes og forstadier til dette (prediabetes) er et resultat av at hormoner og signalsubstanser ikke fungerer optimalt. For å bli friskere og reversere denne prosessen, må man ta utgangspunkt i denne fysiologiske ubalansen.
Vektreduksjon og bedre helse hos type 2-diabetikere og dem med prediabetes må baseres på et kosthold der fokus er hormonell og fysiologisk balanse i stedet for kaloriregnskap.
Denne boken er en praktisk tilnærming til livsstilsendring med konkrete råd i forhold til mestring, kosthold og trening for deg som har fått konstatert diabetes type-2, som har en prediabetes eller som vil være føre var. Reversering av type 2-diabetes og en reduksjon av det farlige midjefettet handler om de 4 viktige M.ene: MAT - MEDISIN - MESTRING - MOSJON

Forlag Vett & viten

ISBN13 9788241206795