Lev deg lykkelig - med positiv psykologi

av (forfatter) og Kari Olsen (oversetter).

Engelstad 2010 Heftet

Boken handler om at man selv kan styre sin egen lykke ved å gjøre øvelser og legge til rette for et liv med engasjement og mening. Boken er beregnet på de som allerede har det bra, men som vil ha det enda bedre. Den kan også være nyttig for dem som plages av mild til moderat angst og depresjon. Med litteraturliste.

Lykke kan læres! Positiv psykologi baseres på vitenskapelig forskning som dokumenterer at de fleste av oss kan lære å skape mer lykke i livene våre. Forfatteren er psykolog. Hun retter boken mot deg som har det rimelig bra, og ønsker å ha det enda bedre. Den kan også være en hjelp til selvhjelp for deg som plages av mildere til moderat angst og depresjon. "Boken er velskrevet og lettlest. Jeg vil anbefale den til alle som er nysgjerrige på mulige veier til et rikere liv." Stig M. Soløy, MSc, MBA, MAPP (Master of Applied Positive Psychology). "Denne boken skiller seg positivt ut fra mye selvhjelpslitteratur på området." Knut Halvorsen, professor, Høgskolen i Oslo.

Forlag Engelstad