Letters sent from heaven

frozen and vaporized water: Ukichiro Nakaya and Fujiko Nakaya's science and art

av (forfatter), Marianne Hultman (forfatter), Peder Anker (forfatter), Sverker Sörlin (forfatter), Martin White (forfatter), Anne-Marie Duguet (forfatter), Kenjiro Okazaki (forfatter), Reiko Setsuda (forfatter) og Viktors Kravenko (forfatter).

OK Book 2022 Heftet

«Letters Sent from Heaven» er basert på en vandreutstilling av den japanske eksperimentelle fysikeren Ukichiro Nakaya (1900-1962). Vandreutstillingen omfattet fotografier av snøkrystaller, elektrostatiske utladninger og filmer som ble vist i 2016 og 2017 på Riga Art Space, på KTH R1 Energiscenen i Stockholm, samt i Oslo Kunstforening. Utstillingen ble ledsaget av et program med workshops, forelesninger og seminarer. I forbindelse med at utstillingen kom til Oslo, ble det produsert en syklus av sammenhengende verk og arrangementer rundt i byen med Fujiko Nakaya, kunstner og datter av Ukichiro Nakaya, komponist Ryuichi Sakamoto, danser og koreograf Min Tanaka og kunstner Shiro Takatani.

Bidragsytere til boken er: Peder Anker, Ann-Marie Duguet, Jonatan Habib Engqvist, Marianne Hultman, Viktors Kravcenko, Kenjiro Okazaki, Reiko Setsuda, Sverker Sörlin, Martin White. Redaktører er Jonatan Habib Engqvist og Marianne Hultman.

Oversettere: You Nakai (Kenjiro Okazaki), Deke Dusinberre (Ann-Marie Duguet)
Christopher Stephens (Reiko Setsuda)
Språkvask: Liam Sprod
Design: Research & Development, Stockholm