Omtale fra forlaget
Lærere i barne- og ungdomsskolen må forholde seg til elever og foreldre med ulik språklig, kulturell, religiøs og etnisk bakgrunn. Dette skaper utfordringer når det gjelder faglig formidling, bruk av læremidler og kommunikasjon med elever og foreldre.
Denne situasjonen har også betydning både for den praktiske og den didaktiske tilretteleggingen i klasserommet, skolen som sosial arena og skolen som institusjon. Denne boka tar for seg tilpasset opplæring, grunnleggende ferdigheter, integrering og identitet, lesing av fagtekster og samarbeid mellom hjem og skole, alt med et særlig blikk på den flerkulturelle skolen. Boka bygger på ny forskning, bl.a. fra et avsluttet forskningsprosjekt om lesing av fagtekster i en flerkulturell skole. Stein Laugerud er høgskolelektor ved Institutt for pedagogikk, Norunn Askeland og Bente Aamotsbakken er professorer ved Institutt for språkfag, alle ved Høgskolen i Buskerud og Vestfold (HBV).
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2020
Format E-bok
ISBN13 9788215048796
EAN 9788215048796
Språk Bokmål
Sider 120
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket