Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Spørsmålet om lesevansker har sammenheng med cerebral lateralitet, har lenge vært diskutert. Problemstillingen er etterhvert blitt mer og mer differensiert. Lateralisering av ulike funksjoner er undersøkt med forskjellige metoder, spesielt dikotisk lytting, visuell halvfetsoppfatning og nevrofysiologiske metoder, samtidig som det til dels også skilles mellom ulike former for lesevansker. Det er også gjort forsøk med korrigerende pedagogiske tiltak. I denne boka gis det en oversikt over denne forskningen, og resultat, tolkninger og konklusjoner drøftes.
Omtale fra forlaget
Spørsmålet om lesevansker har sammenheng med cerebral lateralitet, har lenge vært diskutert. Problemstillingen er etterhvert blitt mer og mer differensiert. Lateralisering av ulike funksjoner er undersøkt med forskjellige metoder, spesielt dikotisk lytting, visuell halvfetsoppfatning og nevrofysiologiske metoder, samtidig som det til dels også skilles mellom ulike former for lesevansker. Det er også gjort forsøk med korrigerende pedagogiske tiltak. I denne boka gis det en oversikt over denne forskningen, og resultat, tolkninger og konklusjoner drøftes.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1992
Format Heftet
ISBN13 9788200216001
EAN 9788200216001
Serie Pedagogisk forskning
Språk Bokmål
Sider 130
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket