Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Leseprosessen og det teoretiske grunnlaget for leseutviklingen blir grundig gjennomgått. Det tas utgangspunkt i hvordan barn forholder seg til skriftspråket, og hvordan dette forholdet påvirker utviklingen av lesingen. Forfatterne har utviklet et program som kan brukes som et kvalitativt vurderingshjelpemiddel og bli en del av lærerens generelle vurderingskompetanse. Boken inneholder en slags bruksanvisning for gjennomføringen av leseutviklingsprogrammet i den moderne skolen, og egner seg for studenter i lærerutdanningen, småskolelærere og alle som arbeider med den første lese- og skriveopplæringen.
Omtale fra forlaget
Leseprosessen og det teoretiske grunnlaget for leseutviklingen blir grundig gjennomgått. Det tas utgangspunkt i hvordan barn forholder seg til skriftspråket, og hvordan dette forholdet påvirker utviklingen av lesingen. Forfatterne har utviklet et program som kan brukes som et kvalitativt vurderingshjelpemiddel og bli en del av lærerens generelle vurderingskompetanse. Boken inneholder en slags bruksanvisning for gjennomføringen av leseutviklingsprogrammet i den moderne skolen, og egner seg for studenter i lærerutdanningen, småskolelærere og alle som arbeider med den første lese- og skriveopplæringen.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788202226206
EAN 9788202226206
Språk Bokmål
Sider 139
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket