Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren presenterer en teoretisk begrunnet ramme for den lesepedagogiske tilretteleggingen, slik at man kan sikre en nyansert og målrettet undervisning. I denne rammen inngår arbeidet med elevens arbeidsmåte og språklige kontroll under lesingen, og utviklingen av de nødvendige basisferdigheter. Det finnes forskjellige lesepedagogiske tradisjoner, men forfatteren forsøker å vise at hvis læreren skal tilgodese bredden i elevenes forutsetninger, vil hver av tradisjonene komme til kort. Boken utgjør en del av bakgrunnsmaterialet for IL-basis. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 1999
Format Heftet
ISBN13 9788245607192
EAN 9788245607192
Språk Bokmål
Sider 224
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket