Leseloftet 4

av (forfatter), Hans Peterson (forfatter), Åsa Lettby (illustratør), Thomas Fröhling (illustratør), Lotta Glave (illustratør), Anders Suneson (illustratør) og Hanne Solem (oversetter).

Gan forlag 2002 Heftet

Innholdet i lettlest-bøkene spenner fra hverdagshistorier til mer fantasifulle historier. Bøkene passer både for de elevene som akkurat har knekket lesekoden, og for dem som har kommet litt lenger i lesingen. Hvorfor kommer du for sent? består av totalt 337 ord og 128 ulike ord. Min storebror består av totalt 250 ord og 126 ulike ord. Kim rømmer består av totalt 262 ord og 136 ulike ord. Verdensmester består av totalt 232 ord og 122 ulike ord.

HVORFOR KOMMER DU FOR SENT?
Det skjer så mye spennende på vei til skolen! En dag måtte jeg hjelpe kongen å lete etter kronen hans, og en annen dag hjalp jeg politiet med å fange tyver.

MIN STOREBROR
Storebroren min er veldig stor. Han er høy og sterk. Han trener hver dag. Når han hører på musikk, rister det i hele huset.Man vet aldri hva som kan hende når man har en storebror.

KIM RØMMER
Kim synes mamma og pappa er dumme. Han kan like gjerne rømme hjemmefra. Han rømmer kanskje helt til Amerika.

VERDENSMESTER
Jeg er flink til å svømme. På rommet mitt har jeg tolv pokaler. En dag skal jeg bli verdensmester og vinne finalen med to hundredeler!

Forlag Gan forlag

Utgivelsesår 2002