Omtale fra forlaget
Til tross for store forskjeller i modenhetsnivå og ulik erfaringsbakgrunn er lesemotivasjonen meget sterk hos de fleste barn når de begynner på skolen, og vanligvis griper de utfordringen med entusiasme. Likevel opplever noen barn snart at bokstaver og ordbilder er vanskelige å hanskes med. Hvorfor er det slik? Hvordan kan vi hjelpe og støtte disse barna? I denne læreboken presenteres ulike syn på lese- og skrivevansker. Forskjellige metodiske innfallsvinkler beskrives, og ulike lesemetoder blir nøye beskrevet. Læreboken er myntet på lærerutdanningene og på voksne som trenger bedre forståelse av hva lese-/ skrivevansker er, og hvordan vi kan arbeide med og møte barn med slike problemer. Jarle Elvemo har praksis fra grunnskole, spesialskole og høgskole og har skrevet flere bøker og hefter. Han er førsteamanuensis i spesialpedagogikk ved Høgskolen i Oslo.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788276745429
EAN 9788276745429
Språk Bokmål
Sider 302
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket