Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka er beregnet på lærere i småskolen, og skal hjelpe dem til å bygge bro mellom de ideene de har og det de faktisk foretar seg i klasserommet. Den tar bl.a. for seg lekens betydning for barns sosiale, psykiske og intellektuelle utvikling, det menneskelige behovet for egen makt og den tilfredsstillelsen og følelsen av egenverd man kan få av utfordrende, praktiske læringsopplevelser, og nødvendigheten av å respektere barna, både som individer og for de avgjørelsene de tar.
Omtale fra forlaget
Denne boken hjelper lærerne i småskolen til å bygge bro mellom ideene og det de faktisk foretar seg i klasserommet. Den tar først og fremst sikte på å skape en teoretisk ramme, en struktur som fletter sammen tre tråder: lekens betydning for barns sosiale, psykiske og intellektuelle utvikling, det menneskelige behovet for egen makt og den tilfredsstillelsen og følelsen av egenverd man kan få av utfordrende, praktiske læringsopplevelser, og til slutt nødvendigheten av å respektere barna, både som individer og for de avgjørelsene de tar.
Forlag Høyskoleforlaget
Utgivelsesår 2000
Format Innbundet
ISBN13 9788276342833
EAN 9788276342833
Språk Bokmål
Sider 251
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket