Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren drøfter hva vi forstår med lek, hvordan den er viktig, og hvordan leken utfordrer oppdragelsen i forhold til grunnsyn og arbeidsmåter. Et utvalg teorier blir presentert. I forhold til første utgave, er innholdet noe nedkortet og ajourført i forhold til nyere teori og forskning. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forfatteren drøfter hva vi forstår med lek, hvordan den er viktig, og hvordan leken utfordrer oppdragelsen i forhold til grunnsyn og arbeidsmåter. Et utvalg teorier blir presentert. I forhold til første utgave, er innholdet noe nedkortet og ajourført i forhold til nyere teori og forskning. Har register og litteraturliste.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788215001371
EAN 9788215001371
Språk Bokmål
Sider 223
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Dette er en helt grei bok om lek som jeg har hatt liggende siden studietiden. Mulig jeg leste den fra perm til perm da også, men gjorde det isåfall nå igjen. Boken har sine enkle og lett forståelige avsnitt, men delen som tar for seg de forskjellige teoriene og teoretikerne og forskjellene mellom dem blir nesten mer forvirrende enn lærende. Det grunnleggende er greit, men når Lillemyr begynner å gå i dybden så blir det litt for mye. Her er alt fra Freuds teorier, til Piaget, Vygotsky, Erikson med fler. Boken er til tider litt for akademisk for min smak, men til tider også lett forståelig.
Alt i alt en grei innføring i barn og lek.
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket