Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka retter fokus mot barns lek og læring i barnehage og skole i lys av reformene på 90-tallet. Forfatteren drøfter hva vi kan forstå med begrepene lek og læring samtidig som han gir en omfattende oversikt over temaene i forhold til læreplaner, teorier og forskning på feltet. Det legges særlig vekt på nyere nordisk og internasjonal forskning. Boka tar opp praktiske og didaktiske utfordringer som førskolelærere, allmennlærere, foreldre og andre som arbeider med barn står overfor når de skal legge til rette for barns opplevelser og utfoldelse med læring som overordnet mål. Har litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Boka retter fokus mot barns lek og læring i barnehage og skole i lys av reformene på 90-tallet. Forfatteren drøfter hva vi kan forstå med begrepene lek og læring samtidig som han gir en omfattende oversikt over temaene i forhold til læreplaner, teorier og forskning på feltet. Det legges særlig vekt på nyere nordisk og internasjonal forskning. Boka tar opp praktiske og didaktiske utfordringer som førskolelærere, allmennlærere, foreldre og andre som arbeider med barn står overfor når de skal legge til rette for barns opplevelser og utfoldelse med læring som overordnet mål. Har litteraturliste og register.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2004
Format Heftet
ISBN13 9788215006819
EAN 9788215006819
Språk Bokmål
Sider 299
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket7 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket