Leif J@nsson

ville spørsmål og reflekterte svar

Commentum 2006 Heftet

Leif Jansson, en fiktiv, pensjonert historielærer, kjeder seg. Dermed begynner han å sende e-poster til organisasjoner, politiske parti, konsern og forskjellige informasjonskontor, for å ta rede på ulike ting, og for å avkrefte teoriene til sin gode, men tvilsomme, venn Ruben Lerke. E-postene som sendes, og svarene han får, er virkelige, selv om Leif Jansson og hans kamerat er oppdiktede personer.

Leif Jansson er en fiktiv, pensjonert historielærer som kjeder seg og lurer på mye rart. Heldigvis har han PC-en nær! Jansson sender en rekke e-poster til organisasjoner, politiske parti, konsern og forskjellige informasjonskontor, for å ta rede på ting og tang, og for å avkrefte teoriene til sin gode, men tvilsomme, kamerat Ruben Lerke. Og svarene han får er morsomme, alvorlige, ærlige, overbærende, sinte, belærende, høflige, medfølende, fornærmede og underholdende. E-postene er virkelige, selv om Leif Jansson og hans kamerat er oppdiktede personer.

Forlag Commentum

Utgivelsesår 2006