Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Dette er en bok om hvordan mellommenneskelige relasjoner innvirker på trivsel og effektivitet på en arbeidsplass. Boka er ment som et arbeidsredskap for å lære spillereglene mellom mennesker i en bedrift. Hagemann viser hvordan informasjon, personlige samtaler og delegering kan brukes for å stimulere til innsats. Med øvelser, eksempel på motivasjonsundersøkelse og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Krav til god ledelse er i økende grad det samme som krav til god menneskebehandling. Arbeidsinnsatsen øker med motivasjonen, og et godt samspill mellom ledere og medarbeidere er av vesentlig betydning når en vil hente frem ubrukte ressurser på alle nivåer i organisasjonen. Forfatteren gir oss her et verktøy å arbeide med. Gjennom eksempler og øvelser viser hun hvordan informasjon, personlige samtaler og delegering kan brukes for å stimulere til innsats. Gisela Hagemann vant med denne boken FAFO-prisen for "beste samfunnsvitenskapeligearbeid".
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1995
Format Heftet
ISBN13 9788200226727
EAN 9788200226727
Språk Bokmål
Sider 146
Utgave 3
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket