Ledelse og markedsføring for mesterprøven

oppgavesamling

av (forfatter).

Læremiddelforlaget 2007 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Oppgavesamlingen består av 3 deler. Del A inneholder "husker du" spørsmål og skriveoppgaver. Del B inneholder løsningsforslag på minst én oppgave fra hvert kapittel. Del C inneholder eksamensoppgaver og prøveeksamensoppgaver som er gitt til ny tverrfaglig eksamen.

Omtale fra forlaget

Ledelse og markedsføring for mesterprøven, oppgavesamling. Denne oppgaveboken innholder oppgaver til Ledelse og markedsføring for mesterprøven (ISBN 978-82-7997-086-6) Oppgave- og læreboken kombinerer fagene Organisasjon og ledelse og Markedsføring i mesterstudiet. Det henvises også til økonomifaget, og den gir deg et innblikk i hvordan det er å lede dine ansatte og pleie dine kunder. Den er bygget opp slik at stoffet frem til tolvte kapittel stort sett dreier seg om ledelse, mens resten av boken handler om markedsføring. Unntakene er kap. 5 om lovverket og kap. 6 om kommunikasjon. Disse kapitlene har stoff fra både ledelse og markedsføring. Hvordan du bør studere, får du mange tips om i første kapittel. Hvert emne avsluttes med en oppsummering. Det er skrevet utallige bøker om ledelse, og det finnes mange ledelsesteorier. Når du lærer om ledelse, må du aldri glemme det viktigste: Det er du som skal omsette teoriene til praktisk handling. Som leder må du alltid være deg selv. Å være en blek kopi av andre gjennomskues fort. Læreboken vil gi deg et grunnlag i fagene ledelse og markedsføring. Et hovedpoeng er å bli bevisst egen rolle som leder. Du må alltid finne din egen stil ut ifra personlighet, kunnskap og erfaring. En leder må kunne samarbeide med andre, ha gode kommunikasjonsevner, vise innsikt og empati, være effektiv og målbevisst for å løse praktiske oppgaver. Selv om du ikke er jurist, må du også kunne finne frem i lover og regler og bruke disse. Oppgave- og læreboken er skrevet med tanke på mesterstudiet, men ledere i andre bedrifter vil selvsagt ha god nytte av den.

Bokdetaljer

Forlag Læremiddelforlaget

Utgivelsesår 2007

Format Heftet

ISBN13 9788279970873

EAN 9788279970873

Språk Bokmål

Sider 101

Utgave 3

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket