Omtale fra forlaget
Denne boken tar utgangspunkt i troen på at team er en betydningsfull samarbeidsform når det gjelder å fremme kollektiv læring. Boken ser på hvordan teamledelse kan fremme læreres læring i team og hvilke faktorer lærere opplever som sentrale når det gjelder å oppnå gode resultater i teamarbeid. Med grunnlag i forsknings- og utviklingsarbeid identifiserer forfatterne hvilke strukturelle rammer og kulturelle faktorer som er sentrale med tanke på å tilrettelegge for læring i team. I boken diskuteres også utfordringer i arbeidet med teamutvikling i skolen. I avslutningskapitlet pekes det på tre helt konkrete metoder for å bygge opp en felles kompetanse gjennom teamarbeid i skolen. Boken henvender seg til lærere, skoleledere, lærerstudenter, lærerutdannere, forskere og andre som er interessert i team som en arena for lærings- og utviklingsarbeidet i skolen. Boken er relevant for lærerutdanningen, skolelederutdanningen, master i utdanningsledelse og i etter- og videreutdanning der læreres læring og ledelse av denne er i sentrum. Melinda Elisenberg Løver er lektor med allmennlærerbakgrunn, og hun har mastergrad i utdanningsledelse. Hun arbeider til daglig som avdelingsleder ved Bragernes skole i Drammen. I tillegg er hun frilans kursholder og inspirator. I sin daglige praksis er Løver opptatt av læring og utviklingsarbeid i skolen, særlig hvordan læring i team foregår. May Britt Postholm er professor ved Program for lærerutdanning ved NTNU samt professor II ved Høgskolen Sørøst-Norge. Postholm har hovedsakelig rettet seg inn mot to områder: utdanningsforskning og kvalitativ forskningsmetode. Hun har publisert bøker og en rekke artikler som omhandler undervisning og læring, både nasjonalt og internasjonalt, og flere metodebøker som omhandler kvalitativ metode.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2016
Format Heftet
ISBN13 9788245018493
EAN 9788245018493
Språk Bokmål
Sider 153
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket