Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka tar for seg skoleledelse som aktivitet i anerkjente skoler. Her presenteres ny forskning om skoleledelse slik den manifesterer seg ved noen utvalgte norske demonstrasjonsskoler. Den norske studien inngår i en internasjonal komparativ studie, Successful School Leadership Project, hvor hensikten har vært å forstå hva som oppfattes som god skoleledelse på tvers av land. I bokas avslutningskapittel drøftes resultatene fra de norske skolene i lys av kjennetegn ved skoleledelse i USA, England, Australia, Kina, Danmark og Sverige. Målgruppe er studenter innenfor studier i ledelse og utdanningsvitenskap, men boka kan også være av interesse for praktiserende skoleledere og lærere. Har register og litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788215008264
EAN 9788215008264
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 296
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket