Ledelse av verdikjeder

strategi, design og konkurranseevne

av (redaktør).

Tapir akademisk forlag 2009 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra Den Norske Bokdatabasen

Boken beskriver hvordan teorier om strategisk tenkning og relasjoner mellom bedrifter kan brukes for å analysere forskjellige sider ved verdikjeder. Basert på norske eksempler belyser boken organiseringen av industrielle verdi- og forsyningskjeder gjennom temaer som kundelønnsomhet, ytelsesmåling av leverandører, innkjøp og konkurranseevne, leverandørstyrt lager, "lean" produksjon, produksjonslogistikk og risikohåndtering. Boken er beregnet på masterstudenter som tar kurs innen logistikk, ledelse av verdikjeder og strategisk økonomistyring.

Omtale fra forlaget

Boka fokuserer på hvordan man kan designe en verdikjede av flere foretak, basert på konkurransestrategi, kostnader, responderende evne og usikkerhet. Den beskriver også samspillet mellom ulike aktører og interessenter og gir et godt grunnlag for å kunne forstå og analysere komplekse verdikjeder. Forfatterne i boka tilhører sentrale forskningsmiljøer innenfor transportøkonomi, logistikk, innovasjon og ledelse av verdikjeder.

Bokdetaljer

Forlag Tapir akademisk forlag

Utgivelsesår 2009

Format Heftet

ISBN13 9788251923514

EAN 9788251923514

Språk Bokmål

Sider 301

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket