Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka behandler de viktigste arbeidsområdene som er i fokus for pedagogisk og utviklingsorientert ledelse i skolen, og tar utgangspunkt i forfatternes erfaringer fra flere lederprosjekter de har deltatt i eller ledet. De tar opp prinsipielle spørsmål knyttet til lederoppgaver i skoler i utvikling. Boka henvender seg til skoleledere, lærere, studenter og andre som studerer eller er interessert i skoleledelse og utvikling av skoler. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Denne boken behandler de viktigste arbeidsområdene som er i fokus for pedagogisk og utviklingsorientert ledelse i skolen, og tar utgangspunkt i forfatternes erfaringer fra flere lederprosjekter de har deltatt i eller ledet. Forfatterne ønsker ikke å gi noen oppskriftsmetodikk som kanskje har både tids- og stedsbegrenset gyldighet. Men de diskuterer i boken prinsippielle spørsmål knyttet til lederoppgaver i skoler i utvikling. Et av disse spørsmålene er om teorier utviklet for markedsorienterte virksomheter kan overføres til skoler. Andre spørsmål forfatterne tar opp er samarbeid og konfliktbearbeiding, skolens planleggingsarbeid, skolevurdering og kvalitetsutvikling, aksjonslæring, skolekultur og ledelse av utviklingsprosjekter.
Forlag Gyldendal akademisk
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788241711732
EAN 9788241711732
Språk Bokmål
Sider 306
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket