Lede i hundre

100 artikler for ledere til hverdagsbruk

av (redaktør) og Vivian Zahl Olsen-Haugan (illustratør).

Hermon 2009 Innbundet

Denne boken inneholder hundre artikler om ledelse bygd på kristne verdier. Det blir blant annet diskutert hva en god leder er, hvordan man kan bli en bedre leder, hvordan man gir sine medarbeidere gode vekstvilkår og hvordan man unngår å bli utbrent. Boken er beregnet på ledere i hverdagen som trenger råd om enten kommunikasjon, samarbeid, lederstil eller selvledelse. Blant bidragsyterne er Harald Askeland, Terje Berg, Øivind Crompton, Kjell Erichsen og Liv Kaland Fjellstad. Har stikkordregister.

Hva er en god leder? Hvordan kan jeg bli en bedre leder? Hvordan gir jeg mine medarbeidere gode vekstvilkår? Og hvordan unngår jeg å bli utbrent? Lede i hundre inneholder 100 artikler, skrevet av 21 ulike bidragsytere med forskjellig kompetanse, innsikt og erfaring, blant dem Egil Svartdahl, Scott Wilson, Marit Landrø, Aril Svartdahl og Karl Inge Tangen. Den store bredden i utvalg av temaer gjør boken ekstra interessant og spennende for ledere på alle nivåer. Hensikten er å formidle noe som kan være til hjelp for ledere i hverdagen, enten det gjelder kommunikasjon, samarbeid, lederstil eller selvledelse. Lede i hundre kan du lese fra perm til perm, som en daglig inspirasjonskilde, eller du kan bruke den som et oppslagsverk for å få tak i det som opptar deg i din hverdag - akkurat nå! Har innholds/stikkordregister.

Forlag Hermon

Utgivelsesår 2009