Omtale fra forlaget
Vi får stadig mer innsikt i hjernens utvikling hos barn og unge, og hvordan samspillet med miljøet virker inn på barn og unges utvikling. Disse innsiktene får konsekvenser for utformingen av pedagogikken.
I denne vitenskapelige antologien presenteres viktige perspektiver på læringsvansker og utviklingsvansker. Boka tar for seg generell ferdighetsutvikling, læringsvansker hos barn og unge med atferdsvansker, språkutviklingsproblemer samt utvikling av leseferdigheter. Store utfordringer i norsk skole drøftes på grunnlag av forskningsresultater på disse områdene.
Boka er særlig relevant for barnehagelærere, allmennlærere, kroppsøvingslærere, fysioterapeuter, PP-tjeneste og barnevernspedagoger, og for studenter som tar slik utdanning.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2014
Format Heftet
ISBN13 9788232102495
EAN 9788232102495
Språk Bokmål
Sider 218
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket