Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Dette er f.t forf. hovedarbeide og et viktig utgangspunkt for å lese hans andre arbeider. Den omfatter således en teoretisk analyse og drøfting av de fleste ord og begreper som definerer pedagogikk som vitenskap og profesjon. Dvs. pedagogikk definert ved det å tilrettelegge læring i utvikling - for personer med ulike læreforutsetninger; læring som basis for hukommelse og derved for videre læring, bl.a. ved å tenke: Ferdighetslæring og begrepslæring som basis for kunnskapstilegnelse av alle slag. Videre læring som faktor i følelsesmessig, motivasjonell og sosial utvikling og pers.utv.
Omtale fra forlaget
Dette er f.t forf. hovedarbeide og et viktig utgangspunkt for å lese hans andre arbeider. Den omfatter således en teoretisk analyse og drøfting av de fleste ord og begreper som definerer pedagogikk som vitenskap og profesjon. Dvs. pedagogikk definert ved det å tilrettelegge læring i utvikling - for personer med ulike læreforutsetninger; læring som basis for hukommelse og derved for videre læring, bl.a. ved å tenke: Ferdighetslæring og begrepslæring som basis for kunnskapstilegnelse av alle slag. Videre læring som faktor i følelsesmessig, motivasjonell og sosial utvikling og pers.utv.
Forlag Nordisk Undervisnings forl.
Utgivelsesår 1985
Format Heftet
ISBN13 9788290712063
EAN 9788290712063
Språk Bokmål
Sider 345
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket