Omtale fra forlaget
Denne boka gir leseren en introduksjon til begrepet læringsidentitet. Den tar opp spørsmål som: - Hvorfor bør lærere ha innsikt i ungdoms- og medieforskning for å kunne se hele eleven? - Hva skiller formell utdanning og læring fra læring på uformelle læringsarenaer? - Hva betyr det å være et lærende individ i formell utdanning? Alle som er opptatt av skole i dag, snakker om elevmedvirkning og nye elev- og lærerroller. Hvordan kan lærere legge til rette for reell elevmedvirkning i den digitale skolen? Den første delen av denne boka gir kunnskap og innsikt fra både medie- og ungdomsforskning og perspektiver på læring. Med utgangspunkt i den første delen diskuterer forfatteren både læringskontekstens betydning for læring og hvordan elever skaper seg en læringsidentitet på tvers av erfaringer på ulike læringsarenaer. Boka er aktuell for deg som skal inn i, eller allerede har, en jobb der du arbeider med barn og unge.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2022
Format E-bok
ISBN13 9788215064154
EAN 9788215064154
Språk Bokmål
Sider 162
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket