Omtale fra forlaget
Hvordan barn lærer har alltid vært et sentralt pedagogisk forskningstema. I Læring presenterer nordiske forskere ny kunnskap om barns læring. Artiklene i denne fagfellevurderte vitenskapelige antologien er et bidrag til den pågående utviklingen av ny innsikt i hvordan barn lærer. Forskningen springer ut av forskjellige forskningstradisjoner innenfor samfunnsvitenskap og humaniora. Artiklene har relevans som aktuell forskning for profesjonelt arbeid med barn. Forskerne drøfter blant annet tema som: eventyr og barns erfaringer, lek som læringsarena, språktilegnelse, undring, lek utendørs og helhetlig læring, syn på læring i barnehage og skole. Artiklene i boka bidrar med ny kunnskap som gir utdypet forståelse for barns læring innenfor institusjonelle rammer. Medforfattere er Sturla Sagberg, Carola Kleemann, Hansjörg Hohr, Knut Løndal, Merete Lund Fasting, Stig Broström og Dion Sommer. E-boka tilsvarer 1. trykte utgave. Oslo: Cappelen Damm, 2016.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2021
Format E-bok
ISBN13 9788202633714
EAN 9788202633714
Serie Barndom i barnehagen
Språk Bokmål Nynorsk Flerspråklig Dansk
Sider 159
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket