Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Gjennom sin studie ønsker forfatteren å få en forståelse av hva det er som fører til individuell utvikling og endring hos unge rusmisbrukere. Hun tar utgangspunkt i kollektivbehandling og de forutsetningene som finnes der i form av spesielle omgivelser, individer, rutiner, samt det pedagogiske grunnlaget for behandlingen. Ved hjelp av teorier om situert læring og legitim perifer deltakelse og resultater fra undersøkelsen beskriver og diskuterer hun hvordan fellesskap og relasjoner mellom menneskene i kollektivet får betydning for de endringene som skjer i individet. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Ved Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet, Pedagogisk institutt har det bedriftspedagogiske forskningsmiljøet vært opptatt av å bearbeide problemstillinger knyttet til veiledning, læring, motivasjon, kommunikasjon og ledelse i bedrifter. Dette gjøres både empirisk og gjennom bruk av ulike pedagogiske og psykologiske teorier. Formålet med denne skriftserien er å åpne en kanal for spredning av resultatene fra dette arbeidet.
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2006
Format Heftet
ISBN13 9788251921145
EAN 9788251921145
Serie Skriftserien Bedriftspedagogikk (6)
Språk Bokmål
Sider 92
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket