Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boken gjennomgår utviklingen av skoletilbudet for elever med lett utviklingshemming på videregående skole, og i tillegg drøfter den hvordan man kan få en best mulig spesialundervisning for disse elevene. Elevene forteller selv om sine erfaringer med undervisningen, sosial kontakt, grad av medbestemmelse og mestringsopplevelse. Boken bygger på undersøkelsen "Det beste ved skolen..." fra 2001-2003. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Hvordan beskriver ungdommer med lett utviklingshemning selv sin skoletid i videregående opplæring? Her forteller elevene hvordan de opplever ulike former for organisering av undervisningen, den sosiale kontakten, opplevelsen av mestring og graden av medbestemmelse. Her drøftes måten begrepet utviklingshemning blir forstått på og kan forstås på med tanke på god tilrettelegging.
Boken gir en gjennomgang av utviklingen av skoletilbudet for elever med utviklingshemning på videregående nivå, og drøfter også hvordan man kan få en best mulig spesialundervisning for elever med utviklingshemming. Målet må være at skolegangen skal gi elevene en høyest mulig grad av opplevd livskvalitet.
Joronn Sæthre er førstelektor i pedagogikk med spesialpedagogikk som fagfelt og arbeider ved Norsk Lærerakademi i Bergen.
Forlag Fagbokforlaget
Utgivelsesår 2008
Format Heftet
ISBN13 9788245006568
EAN 9788245006568
Språk Bokmål
Sider 208
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket