Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka introduserer ny pedagogisk tenkning og metoder for hvordan informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) kan utnyttes til pedagogiske formål. Den tar for seg spørsmål som: hvor effektivt lærer man fra lyd- og billedmedier, hvordan organisere og undervise med dem og hvordan vet man at et program er godt. Boka vektlegger det utvidede læringsbegrep som favner faglig læring, estetisk virksomhet, samarbeidslæring, ansvarslæring og evne til egen læring. Det er også lagt vekt på at IKT skal være en integrert del av læringsmiljøet. Med litteraturliste og stikkordregister.
Omtale fra forlaget
Boka introduserer .IKT-pedagogikk. og viser ny pedagogisk tenkning med praktiske undervisningsmetoder for hvordan IKT kan brukes i skole og opplæring. Fokus legges på det utvidede læringsbegrep med bl.a. samarbeidslæring og ansvar for egen læring. Den praktiske pedagogikk står i sentrum:
Hvor effektivt lærer vi fra lyd- og bildemediene?
Hvordan tilrettelegge for best mulig læring?
Hvordan få til nyttig samarbeidslæring via internett?
Hvordan kvalitetsvurdere pedagogisk programvare/nettsteder?
De pedagogiske grepene i boken er overordnet teknologien . dette gjør boken like aktuell mange år frem i tid.
Med sin praktiske og teoretiske vinkling er boken skreddersydd for lærere, opplæringsansvarlige, programdesignere og andre med interesse for pedagogisk bruk av IKT . i skole, bedrift og fjernundervisning.
Forlag Opplysningsfilm
Utgivelsesår 1998
Format Innbundet
ISBN13 9788299477703
EAN 9788299477703
Språk Bokmål
Sider 168
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket