Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka presenterer et helhetssyn på undervisning, basert på didaktisk relasjonstenkning og kritisk humanistisk tenkning. At forfatterne har valgt å tilkjennegi sitt ståsted gjør at fremstillingen blir preget av engasjement og prioriterte tilrådninger. Også andre retninger innen pedagogikk drøftes i lys av forfatternes grunnsyn. Boka retter seg mot studenter i lærerutdanningen ved høgskoler og universiteter. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Hovedhensikten med boka er å hjelpe leseren til å utvikle og styrke sin lærerprofesjonalitet. Grunnlaget i en slik utvikling er refleksjon omkring egen yrkespraksis. Boka er i tråd med nyere forskningsbasert kunnskap om profesjons- og lærerutdanning, som setter yrkesutøvelse i sentrum. Forfatterne framhever betydningen av et vidt kunnskapsbegrep, som omfatter opplevelse, forståelse og handling. Dette har sammenheng med et utvidet syn på didaktikk som vitenskap. Oppgaver og eksempler i den reviderte utgaven tar utgangspunkt i L94 og L97.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1998
Format Heftet
ISBN13 9788200127925
EAN 9788200127925
Språk Bokmål
Sider 288
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket