Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Vårt læringssyn er i endring. Flere er opptatt av at læring også skjer i uformelle situasjoner, på tvers av alder og gjennom hele livet. Et av bokens viktigste budskaper, er at generasjoner må møtes og lære av hverandre. Sentralt står fortellingen og troen på menneskets kreativitet i alle livsfaser. Boken baserer seg på narrativ læringsteori, og bygger bro mellom litteraturvitenskap, filosofi, medisin, pedagogikk og sosiologi. Den kritiserer den teknologiske læringsforståelsen og den institusjonaliserte pedagogikken. Boken inneholder bidrag fra flere forskere. Målgruppen er studenter i videreutdanning og i masterstudier innen fagene pedagogikk, voksenpedagogikk og helsefag. Har litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Vårt læringssyn er i endring. Flere er opptatt av at læring også skjer i uformelle situasjoner, på tvers av alder og gjennom hele livet. Et av bokens viktigste budskaper, er at generasjoner må møtes og lære av hverandre. Sentralt står fortellingen og troen på menneskets kreativitet i alle livsfaser. Boken baserer seg på narrativ læringsteori, og bygger bro mellom litteraturvitenskap, filosofi, medisin, pedagogikk og sosiologi. Den kritiserer den teknologiske læringsforståelsen og den institusjonaliserte pedagogikken. Boken inneholder bidrag fra flere forskere. Målgruppen er studenter i videreutdanning og i masterstudier innen fagene pedagogikk, voksenpedagogikk og helsefag. Har litteraturliste og register.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788215006802
EAN 9788215006802
Språk Bokmål Nynorsk
Sider 244
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket