Omtale fra forlaget
Boken introduserer ulike perspektiver på læring som er, og har vært, fremtredende i forskningen på, og i diskusjonene om, skole og utdanning de siste hundre årene. Denne 2. utgaven er oppdatert og har fått et nytt kapittel om læring i et fenomenologisk perspektiv. Måten vi oppfatter læring på, spiller en avgjørende rolle for hvordan undervisning planlegges, gjennomføres og evalueres. De forestillingene – eller metaforene – vi har for læring, danner utgangspunkt for hvordan læreplaner blir formulert, hvordan nasjonale prøver blir organisert, hva vi anser som god pedagogikk i klasserommene og andre læringsmiljøer, og hvilke forventninger vi har til barn og unge og – i vår tid – også til voksne. De perspektivene som blir presentert i denne boken, spenner fra behaviorisme og nevrovitenskap til situerte og sosiokulturelle tradisjoner.
Forlag Cappelen Damm akademisk
Utgivelsesår 2024
Format E-bok
ISBN13 9788202854102
EAN 9788202854102
Språk Bokmål
Sider 206
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket