Læring, dannelse og utvikling

kvalifisering for fremtiden i barnehage og skole

av (redaktør) og Jacob Klitmøller (redaktør).

Pedagogisk forum 2015 Heftet

Ingen bokelskere følger dette verket.

Kjøp boken hos

Kjøp boka hos norli.no! Kjøp boka hos Akademika Kjøp boka hos ark.no

Omtale fra forlaget

Det foregår en åpen kamp om barnehagen og skolen. Debattens omdreiningspunkt er hvilke land som taper eller vinner den globale kunnskapskampen. Intensjonen om å gjøre små barn best mulig rustet for dagens og fremtidens samfunn deles av mange i barnehage- og skolesektoren. Uenighetene oppstår når det kommer til hvilke mål og metoder som skal brukes. Det er avgjørende at det gjøres kvalifiserte valg av pedagogikk, og med denne boken ønsker forfatterne å vise forskningsinformerte veier ut av den polariserte debatten.

«Boken er et kritisk oppgjør med den dominerende
PISA-tenkningen i skolen og den stigende
tendensen til skolifisering av barnehagen.»

Boken er skrevet til bruk i barnehagelærer-, lærer- og lektorutdanningene, og i videreutdanninger og masterutdanninger tilknyttet disse profesjonene. Den er også skrevet med tanke på ledere i barnehager og skoler, og aktører i kommunale og statlige sammenhenger der barnehage- og skolestrategiske spørsmål behandles.

Bokdetaljer

Forlag Pedagogisk forum

Utgivelsesår 2015

Format Heftet

ISBN13 9788273911759

EAN 9788273911759

Språk Bokmål

Sider 335

Utgave 1

Finn boka på biblioteket

Du kan velge et fast favorittbibliotek under innstillinger.

Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!


Bokomtaler

Ingen omtaler ennå.

Skriv en omtale Se alle omtaler av verket

Diskusjoner om boka

Ingen diskusjoner ennå.

Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket

Sitater fra dette verket

Ingen sitater ennå.


Legg inn et nytt sitat Se alle sitater fra verket

Bokelskere som følger boka

0 bokelskere følger dette verket.

Se alle bokelskere som følger dette verket