Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Denne boken søker å sette læringen inn i en aktuell utdannelsestenkning. Den tar utgangspunkt i at all læring har tre integrerte funksjoner : en innholdsdimensjon som angår det som skal læres, en psykodynamisk dimensjon som angår følelsene, holdningene og motivasjonen knyttet til læringen og en sosialsamfunnsmessig dimensjon som angår de ytre sammenhengene læringen inngår i. Har stikkordregister.
Omtale fra forlaget
All læring har tre integrerte funksjoner: en innholdsdimensjon som angår det som skal læres, en psykodynamisk dimensjon som angår følelsene, motivasjonene og holdningene knyttet til læringen, og en sosial-samfunnsmessig dimensjon som angår de ytre sammenhengene læringen inngår i. Ut fra denne omfattende og nyskapende læringsforståelsen gjennomgår og utbygger forfatteren en rekke eldre og nyere læringsteorier, og skaper en felles forståelsesramme for den nåtidige læring, utvikling, sosialisering og kvalifisering. Boka er et viktig bidrag til en avklaring av hvor vi befinner oss i overgangen fra utdannelsessamfunnet til læringssamfunnet. Den representerer et gjennombrudd med hensyn til å sette læringen inn i en aktuell utdannelsestenkning. Løsrevne biter og erfaringer om læring faller på plass, og nye tanker settes i gang. På den måten blir boka et tilbud til leseren om . på et bredt og kvalifisert grunnlag . å selv danne seg sin egen læringsforståelse
Forlag Gyldendal akademisk Roskilde universitetsforlag
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788241712159
EAN 9788241712159
Språk Dansk
Sider 227
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket