Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken drøfter spørsmål som hvilke etiske retningslinjer lærere bør arbeide etter sammen med skoleledelsen, kolleger, elever og foreldre, hvordan lærere skal forholde seg til myndighetenes forsøk på å få dem til å akseptere et større ansvar for skolens virksomhet, hva som skal regnes som relevant, gyldig og tilstrekkelig kunnskap i lærerens arbeid med elevene. Spørsmålene blir satt inn i en samfunnskontekst. Boken retter seg spesielt mot lærere og lærerstudenter. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Boken drøfter spørsmål som hvilke etiske retningslinjer lærere bør arbeide etter sammen med skoleledelsen, kolleger, elever og foreldre, hvordan lærere skal forholde seg til myndighetenes forsøk på å få dem til å akseptere et større ansvar for skolens virksomhet, hva som skal regnes som relevant, gyldig og tilstrekkelig kunnskap i lærerens arbeid med elevene. Spørsmålene blir satt inn i en samfunnskontekst. Boken retter seg spesielt mot lærere og lærerstudenter. Med litteraturliste.
Forlag Abstrakt
Utgivelsesår 2003
Format Heftet
ISBN13 9788279350491
EAN 9788279350491
Språk Bokmål
Sider 165
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket2 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket