Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boka gir et innblikk i et forskningsprosjekt hvor forfatteren fulgte tre lærere i deres arbeid på en videregående skole. Den avdekker interessante forhold ved matematikkundervisninga og viser bl.a. hvordan lærerne begrunner sine valg av undervisningsmetoder.
Omtale fra forlaget
Hvordan tenker lærere om sin egen undervisning? Hvordan begrunner lærerne sine valg av undervisningsmetoder? Hva slags oppfatninger har de om læring og undervisning av matematikk og hvordan har disse oppfatningene utviklet seg? Denne boka gir et unikt innblikk i et kvalitativt forskningsprosjekt hvor forfatteren gjennom ett år fulgte tre lærere i deres arbeid ved en videregående skole. Gjennom observasjoner, samtaler og intervjuer avdekkes interessante forhold ved matematikkundervisningen. Boka er nyttig for alle som ønsker en dypere forståelse av kompliserte spørsmål knyttet til matematikkundervisning på videregående trinn, for eksempel som bakgrunn for videre forskning, læreplanutvikling eller skoleledelse. Per Sigurd Hundeland er førsteamanuensis ved Fakultet for realfag og teknologi ved Universitetet i Agder.
Forlag Portal Skaff
Utgivelsesår 2014
Format Heftet
ISBN13 9788213030496
EAN 9788213030496
Språk Bokmål
Sider 254
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket