Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Dette er en bok om hvordan vi kan skape et godt læringsmiljø i dagens skole ved å arbeide systematisk med å styrke barns og voksnes sosiale kompetanse. Det handler om å lære å omgås andre på en måte som gir rom for individuell utvikling, og som samtidig ivaretar fellesskapets interesser. Boken passer for lærere og skoleassistenter som arbeider med barn fortrinnsvis på småskoletrinnet. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Sosial kompetanse er blitt et moteord. Begrepet er vanskelig å definere fordi det i stor grad avhenger av den enkeltes verdisyn og holdninger. Sosial kompetanse handler om hverdagen på godt og vondt . det handler om å tenke med både hodet og hjertet.
Arbeidet med å styrke barns g unge sosiale kompetanse er et sentralt mål i L97. Dette er en bok om hvordan vi kan skape et godt læringsmiljø i dagens skole ved å arbeide systematisk med å styrke barns og voksnes sosiale kompetanse. Det handler om å lære å omgås andre på en måte som gir rom for individuell utvikling, og som samtidig ivaretar fellesskapets interesser.
Bokas metode tar utgangspunkt i fem store utfordringer dagens lærere står ovenfor:
Å skape nødvendig arbeidsro.
Å skape et anerkjennende miljø ved å forebygge mobbing og annen antisosial atferd.
Å ivareta barnets nysgjerrighet og lærelyst (fokus på lek).
Å ivareta humor og glede i skolehverdagen.
Å legge til rette for vennskap i skolehverdagen.
Læreren . pedagog eller omsorgsarbeider? Sosial kompetanse i skolen er en bok for lærere og skoleassistenter som arbeider med barn fortrinnsvis på småskoletrinnet.
Forlag Kommuneforl.
Utgivelsesår 2001
Format Heftet
ISBN13 9788244608091
EAN 9788244608091
Språk Bokmål
Sider 195
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket1 bokelsker følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket