Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatterne av denne boken har alle lang fartstid i lærerutdanningen. Gjennom sitt arbeid har de sett et behov for å videreutvikle studentenes og lærernes innsikt i lærerens mangfoldige oppgaver. De mener at lærerstudentene trenger å forstå skolens særtrekk som organisasjon, og at de skal kunne analysere sitt eget yrke og utvikle sin lærerprofesjonalitet og sitt virke. Målet er at boken skal bidra til å videreutvikle lærernes kompetanse. Med sin forankring i reelle yrkesutfordringer vil den egne seg både i lærerutdanningen og i skolen. Med litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Forfatterne bak denne boka har alle lang fartstid i lærerutdanningen. Gjennom sitt arbeid har de sett et behov for å videreutvikle studentenes og lærernes innsikt i lærerens mangfoldige oppgaver.
Lærerstudentene trenger å forstå skolens særtrekk som organisasjon, de skal kunne analysere sitt eget yrke og utvikle sin lærerprofesjonalitet og sitt virke. De skal forstå hvordan samfunnsutviklingen både preger og preges av barne- og ungdomskulturen, kunne analysere og ta hensyn til opplæringsbehov hos barn og unge med ulik sosial bakgrunn, og iverksette tiltak mot mobbing. De skal også kunne ivareta vanskeligstilte elever og deres foreldre på en god måte. Målet er at boka skal bidra til å videreutvikle lærernes kompetanse. Men sin forankring i reelle yrkesutfordringer vil den være et nyttig verktøy både i lærerutdanningen og i skolen.
Forlag Tapir akademisk forlag
Utgivelsesår 2010
Format Heftet
ISBN13 9788251923569
EAN 9788251923569
Språk Bokmål
Sider 212
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket