Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Den nasjonale læreplanen skal styre arbeidet i skolen. Planen skal gi retning, men også rom for lokal tilpasning. Skal den fungere slik, er det viktig at lærere forstår læreplanteori og utvikler kompetanse for å bruke læreplanen i praksis. Bjørnsrud gir leseren innsikt i hvordan arbeidet med å utvikle læreplaner drives. Han viser hvordan slik innsikt kan hjelpe skoler og lærere til å utnytte læreplanens muligheter bedre. Her står lærersamarbeid og teamarbeid sentralt. Boka henvender seg til lærere, skoleledere og studenter i lærerutdanning og annen pedagogisk utdanning. Litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Den nasjonale læreplanen skal styre arbeidet i skolen. Planen skal gi retning, men også rom for lokal tilpasning. Skal den fungere slik, er det viktig at lærere forstår læreplanteori og utvikler kompetanse for å bruke læreplanen i praksis. Halvor Bjørnsrud gir leseren innsikt i hvordan arbeidet med å utvikle læreplaner drives. Han viser hvordan slik innsikt kan hjelpe skoler og lærere til å utnytte læreplanens muligheter bedre. Her står lærersamarbeid og teamarbeid sentralt.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 1995
Format Heftet
ISBN13 9788200039624
EAN 9788200039624
Språk Bokmål
Sider 157
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket