Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Forfatteren klargjør hva som ligger i begrepet konstruktivisme. Han legger stor vekt på den sosiale dimensjonen, og snakker derfor om systemisk-konstruktivisme. Dette gir rom for å vise hvordan virksomheten ved skolen og i den enkelte klassen kan legges til rette for å hjelpe elevene til å forstå, lære og utvikle seg. Sentralt i dette arbeidet står forholdet mellom tenkning og kommunikasjon, og dette forholdet får oppmerksomhet i boken både i form av teoretiske diskusjoner og praktisk-pedagogiske overveielser. Har litteraturliste.
Omtale fra forlaget
Konstruktivisme er et mye brukt begrep i dagens pedagogikk. I denne boka klargjør Sverre Moe hva som ligger i begrepet. Han legger stor vekt på den sosiale dimensjonen. Han snakker derfor om systemisk-konstruktivisme. Boka viser hvordan virksomheten ved en skole og i den enkelte klassen kan legges til rette for å hjelpe elevene til å forstå, lære og utvikle seg. Forholdet mellom tenkning og kommunikasjon belyses inngående, både gjennom teoretiske diskusjoner og praktisk-pedagogiske overveielser.
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2000
Format Heftet
ISBN13 9788200452751
EAN 9788200452751
Språk Bokmål
Sider 171
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket