Læreboka mi

av (forfatter) og Tore J. Kalhovd (illustratør).

Egmont Kids Media 2014 Heftet

Denne læreboka er en introduksjon i ulike fagområder som barna møter fra tidlig i skolen. Repetisjon gjør at barna gjenkjenner oppgavene og kan gi økt opplevelse av mestring. Blanding av ulike fag i samme bok, øker sjansen for at det er noen oppgaver barnet vil mestre lett, samtidig som det møter andre oppgaver som vil gi helt ny innsikt.

Blanding av ulike fagområder i samme bok, gir også muligheten for å la ulike emner møte hverandre, slik det også naturlig gjør i den verden barna er en del av. Denne 72 sider store læreboka er illustrert for å gjøre oppgavene mer tilgjengelige, både for den som har og den som er i ferd med å knekke lesekoden. Illustrasjonene er enkle og fargerike og illustrerer gjenstander som ofte er en naturlig del av barnets hverdag.

Flere av oppgavene løses med klistremerker som følger boka, og i tillegg inneholder boka en plakat av verdenskartet. Avhengig av alder og leseferdigheter vil barnet i ulik grad kunne løse oppgavene på egen hånd. Uavhengig av dette vil samtale rundt oppgaver og løsninger ofte hjelpe barnet med å sette oppgavene i en større sammenheng. Passer for barn fra 5-8 år.

Forlag Egmont Kids Media

Utgivelsesår 2014