Lær å lese med Ole Brumm

av (illustratør), Marianne Koch Knudsen (gjendikter) og A.A. Milne (opprinnelig forfatter).

Gyldendal 2009 Kartonert

I denne boka kan man lære enkle hverdagsord sammen med Ole Brumm. Hvert oppslag i boka har sitt tema: inne, ute, mat, bade, fest og moro. Den inneholder myldrebilder med en ramme hvor enkeltfigurer er trukket ut og det tilsvarende ordet står med store bokstaver. Motstående side består av flapper med bildet av tingen, og bak flappen finner man ordet. Barnet skal finne det riktige bildekortet til ordet som mangler flapp.

Lyder, ord og bilder er morsomt! La barnet møte språket og ordene med Ole Brumm En ny bok i Ole Brumm småbarnsprogram. Lek og lær sammen med en av verdens mest elskede barnebokskikkelser. Bildekort, klaffer å kikke bak, tematiske oppslag, søte tegninger og enkle oppgaver vekker interesse for ord og språk og forbereder til leseopplæringen. Interesserte foreldre vil finne en veiledning med tips om hvordan de kan bruke boka sammen med barnet for å bygge opp kompetanse og forberede til leseopplæring.Lær å lese med Ole Brumm er ingen vanlig alfabetbok hvor leseopplæring går via enkeltbokstavene. Den baserer seg stedet på å høre lyden av ordene og bokstavene og se lydbildene av hele, enkle ord: Eple, hatt, båt etc. Med boka følger 32 bildekort hvor ordet står på den ene siden av kortet og bildet på det andre. Hvert oppslag har sitt tema: inne, ute, bade, fest og moro mm. Et stort myldrebilde med en ramme hvor enkeltfigurer er trukket ut og det tilsvarende ordet står tydelig med store bokstaver. Motstående side består av flapper med bildet av tingen, og bak flappen finner man ordet. Barnet blir oppmuntret til å finne det riktige bildekortet til ordet som mangler flapp.

Utgivelsesår 2009

Format Kartonert