La en morgen våkne

Kolofon 2015 Innbundet

«Mormors hage» er paradiset på jorden, slik den også har vært siste skanse. Et sted som dufter av syriner,roser, sommer. blomster og salt sjø.

Utenfor paradiset dyrket noen helvetes. planten,som stakk og brant. For lille Geth, som vokste opp med plantens giftige blomster - mobbingen - stod det til slutt om livet.

Da Geth som voksen flyttet tilbake til Langesund, med ektefelle og egne barn, slo helvetesplanten til på nytt. Boken forteller familiens historie,med vonde opplevelser og sterke beskrivelser.

11993 fikk Geths familie billighetserstat. ning av Stortinget på grunn av mange år med trakassering. Store avisoppslag fortalte om en kommune som mobbet. I stedet for a møte familien med utstrakt hånd, fraskrev kommunen seg alt ansvar og beskrev forfatteren av denne boken som «ensidig», «subjektiv», «provoser. ende», «ærekrenkende», «ondsinnet» osv.

Med forakt for alt som heter anstendighet opplyste kommunen i et senere brev om årsaken til elendigheten. Geths foreldre hadde vært medlemmer av det politiske partiet Nasjonal Samling under krigsårene.

Forlag Kolofon

Utgivelsesår 2015