Kybalion

nedtegnet av tre innviede

av (oversetter).

Visdomsskolen 2016 Innbundet

«Kybalion» - De syv prinsipper i esoterisk filosofi

«Kybalion» presenterer de syv nøklene til Den hemmelige lære. Med utgangspunkt i det gamle Egypts mysterielære fremlegger og forklarer boken de syv sentrale prinsipper for mennesket, livet og verden.

Det er en tidløs visdomslære som leseren her får innsikt i. «Kybalions» innhold er like aktuelt for dagens moderne mennesker som da det ble formidlet i Egypts templer for flere tusen år siden.

«Kybalion» er en esoterisk klassiker, publisert første gang i USA på begynnelsen av 1900-tallet. Den har blitt omtalt som «den mest betydningsfulle boken som ble utgitt på den amerikanske okkulte bokarenaen i det 20. århundre».

I «Kybalion» blir den flere tusen år gamle visdomslæren fra Egypt gitt et moderne språk og presentert på en lettfattelig måte.

For at leseren selv skal kunne se at «Kybalion» virkelig står i en flere tusen år gammel tradisjon, er det inkludert vedlegg med forklarende noter. Her finnes blant annet tre hermetiske traktater som ble nedskrevet første gang i Egypt for 2000 år siden, og som inneholder en mysterielære fra de eldste tider.

Forlag Visdomsskolen

Utgivelsesår 2016