Omtale fra Den Norske Bokdatabasen
Boken gir en innføring i Kvalitetsreformen. Den drøfter ulike metoder og strategier i lys av nyere læringsforskning og didaktisk teori, med spesiell vekt på problembasert læring, casemetodikk og prosjektpedagogikk. Det blir lagt vekt på å vise hvordan problem- og praksisbaserte modeller bygger på og integrerer så vel nyere som velprøvde lærings- og undervisningsprinsipper. Boken fokuserer på pedagogiske perspektiver, prinsipper og strategier som bidrar til en undervisningspraksis som stimulerer og støtter studenters og elevers læreprosesser i retning av kvalitetslæring. Den er skrevet både som en innføringsbok og som en bruksbok, i utgangspunktet for lærere i høyere utdanning. Den kan likevel være aktuell for lærere i andre sammenhenger, for eksempel videregående skoler.Boken henvender seg også til lærerstudenter og pedagogikkstudenter. Har litteraturliste og register.
Omtale fra forlaget
Forlag Universitetsforlaget
Utgivelsesår 2005
Format Heftet
ISBN13 9788215005577
EAN 9788215005577
Språk Bokmål
Sider 368
Utgave 1
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket