Omtale fra forlaget
Norske helsetjenester er blant de beste i verden. Men selv om de fungerer godt på mange områder, kan tjenestene ha feil, mangler, svikt og uønsket variasjon, det vil si at helsehjelpen ikke følger anbefalte standarder. Mange pasienter pådrar seg skader som følge av helsetjenester de har mottatt eller ikke fått. I de senere årene er kravene til pasientsikkerhet blitt betydelig skjerpet, og det legges stor vekt på kvalitetsforbedring og kvalitetskontroll på alle nivåer i helse- og omsorgstjenesten. Målet med systematisk kvalitetsarbeid er å bedre pasientsikkerheten slik at færre opplever uønskede hendelser og feil når de er pasienter i spesialist- og kommunehelsetjenesten. Arbeidsmåter, modeller og tiltak som presenteres i denne boka, kan helsepersonell bruke i sitt daglige arbeid for å bedre kvaliteten på tjenestene til pasientene. Målgruppen er helsefagstudenter i bachelor-, videreutdannings- og mastergradsprogrammer. Boka egner seg også for sykepleiere og ledere både i spesialist- og kommunehelsetjenesten og for annet helsepersonell.
Forlag Gyldendal
Utgivelsesår 2024
Format Heftet
ISBN13 9788205576582
EAN 9788205576582
Språk Bokmål
Sider 236
Utgave 2
Finner du ikke ditt favorittbibliotek på lista? Send oss e-post til admin@bokelskere.no med navn på biblioteket og fylket det ligger i. Kanskje vi kan legge det til!
Ingen diskusjoner ennå.
Start en diskusjon om verket Se alle diskusjoner om verket0 bokelskere følger dette verket.
Se alle bokelskere som følger dette verket